Slovic - jazzowy czwartek

Dzierżoniowski Ośrodek Kultury oraz DGN Klub Jazzowy Pegazz zapraszają na koncert grupy: Slovic.

28.10. 2021 godz. 19:00 sala koncertowa DOK.

Bilety: 30 zł przedsprzedaż / 40 zł w dniu koncertu.
Bilety do nabycia w kasie biletowej DOK ul. Swidnicka 23, I piętro, w godz. 10.00 - 16.00
tel. do kasy 74 64 65 019 w biletomacie lub na naszej stronie internetowej: www.dok.pl

Marzena Słowik - vocal
Marek Markowski - piano
Tomasz Wilczyński - bass
Artur Mickiewicz - drums, percussion

Zespół Slovic tworzą muzycy z wieloletnim doświadczeniem, których łączy nie tylko pasja i miłość do muzyki, ale przede wszystkim przyjaźń. Właśnie ten czynnik sprawia, że cztery tak różne od siebie temperamenty, łączą się w nowatorskim spojrzeniu na muzykę. Sposób w jaki Marzena operuje swoim głosem stał się źródłem inspiracji dla pianisty, który zaprosił swoich kolegów do
współpracy. Zaowocowało to tworzeniem i poszukiwaniem nowych, ciekawych utworów, które dzięki swojej strukturze i użyciu głosu na sposób instrumentalny nabierają nowego znaczenia.
Poszerzanie granic muzycznej świadomości i otwartość powodują, że muzycy kwartetu Slovic nawiązują żywy kontakt z odbiorcą, a ich muzyka ciągle ewoluuje.

Marzena Słowik
Wokalistka i kompozytorka, Ukończyła szkołę muzyczną w klasie fortepianu. Jest absolwentką wokalistyki Wydziału Jazzu i Muzyki Estradowej w Nysie. Pobierała lekcje m.in. u Anny Serafińskiej, Elżbiety Zapendowskiej i Grażyny Łobaszewskiej. Aktualnie śpiewa z legendarnymi zespołami Asocjacja HAGAW i SAMI SWOI Orchestra oraz we wrocławskim zespole Dreaming Ukulele. Grała na fortepianie i śpiewała w autorskim zespole Quipu, łączącym muzykę jazzową z islandzkim folkiem, wykorzystującym również instrumenty etniczne i smyczkowe. Czerpie inspirację od jazzu, przez soul, szeroko rozumianą muzykę elektroniczną na rdzennych brzmieniach etno kończąc. Od najmłodszych lat miała intensywny kontakt z muzyką aktorską i muzyką religijną śpiewając w prowadzonych przez rodziców zespołach. Śpiewa i gra na instrumentach perkusyjnych w bluesowo jazzowy duecie LuMa Duo. Dodatkowo współtworzy duet grający muzykę latynoamerykańską z tekstami współczesnych poetów i muzyków hiszpańskich, portugalskich i brazylijskich LokyBalboa. Ponadto udziela się w innych projektach, była wokalistką zespołu Funky Fish i Mirror Code, a także częścią jazzowego trio grającego bossa novę i sambę. Jest również pedagogiem w klasie wokalu w prywatnych szkołach muzycznych na terenie Dolnego Śląska. Od dłuższego czasu współpracuje z pianistą Markiem Markowskim. Obecnie pracuje nad autorskim albumem.

Marek Markowski
Urodził się w Kaliszu gdzie ukończył Państwową Szkołę Muzyczną I i II stopnia. Studia pianistyczne kontynuował na Akademii Muzycznej we Wrocławiu w klasie profesora Włodzimierza Obidowicza (dyplom 1993). W tym czasie rozwijał swoje zainteresowania muzyka jazzową. Kilkakrotnie brał udział w warsztatach jazzowych organizowanych w Chodzieży i Puławach gdzie miał okazję grać z muzykami polskimi i amerykańskimi. Wraz z gitarzystą Markiem Napiórkowskim założył zespół Hurry Up, który na konkursie Jazz Juniors ( Kraków 91 ) zdobył II nagrodę zespołową oraz liczne wyróżnienia indywidualne. Dwa lata póżniej został laureatem Międzynarodowego Konkursu Pianistów Jazzowych w Kaliszu. Wkrótce potem kierował formacją o nazwie Jazzpirine w której grał m.in . saksofonista Jerzy Główczewski. Współpracował też z zespołem Salted Peanuts grającą jazz z elementami muzyki latynoamerykańskiej do której wkrótce dołączył perkusjonista Jose Torres. Do udanych zalicza współpracę z zespołami Gitana, New Jazz Voice oraz Sami Swoi a także muzykami Piotrem Baronem, Januszem Konefałem, Kenny Martinem, Andrzejem Cudzichem i wokalistka Ewą Urygą. Nie stronił też od muzyki filmowo-teatralnej występując z orkiestrami i jako ceniony akompaniator aktorów warszawskich i wrocławskich. Od wielu lat gra w kwintecie jazzowym wokalisty Marka Bałaty biorąc także udział w jego projektach : ,,Chopin '',Msza Kreolska’’ i ,,Niemen’’. Od dłuższego czasu współpracuje też z perkusistą Zbigniewem Lewandowskim i basistą Stanem Michalakiem tworząc trio do którego dołączają inni muzycy. Ostatnio usłyszeć go można z big-bandem Silesian Jazz Orchestra Sigmunda Lindlera oraz w trio z wokalistką Marzeną Słowik. Występował na większości Festiwali Jazzowych w kraju. Do udanych może też zaliczyć występy zagraniczne. Działalność koncertową łączy z pracą pedagogiczną. Był wykładowcą w klasie fortepianu i harmonii jazzowej Wrocławskiej Szkoły Jazzu i Muzyki Rozrywkowej od momentu jej powstania w 1998 roku. Za swą działalność pedagogiczną został uhonorowany odznaczeniem - zasłużony dla Wrocławia.

Tomasz Wilczyński
Kontrabasista i gitarzysta basowy. Koncertuje i nagrywa zarówno z muzykami rozrywkowymi jak i jazzowymi. Debiutował w latach osiemdziesiątych w zespole Kuby Stankiewicza. Razem z tym zespołem był laureatem Złotej Tarki 86. Jako muzyk sesyjny współpracował ze studiem Polskiego Radia we Wrocławiu, brał udział w nagraniach muzyki do wielu spektakli teatralnych. Akompaniował uczestnikom Przeglądu Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu. Współpraca muzyczna z Teatrem Współczesnym i Teatrem Polskim we Wrocławiu zaowocowała wydaniem płyty "BRECHT", na której śpiewa Wojciech Kościelniak. Nagrania radiowe, koncerty w Polsce jak i za granicą to wynik współpracy Tomka z zespołem "WHY NOT" w latach 90-tych, w którym obok pianisty Jarka Małysa śpiewała Iza Zając. Świetnie się czuje grając w małych składach, jak i w dużych zespołach, świadczyć może o tym współpraca z orkiestrą "BIG WARSAW BAND" Stanisława Fiałkowskiego. Nagrał wiele płyt z zespołem "NESTOR BAND" Tadeusza Nestorowicza, w którym grali znani jazzowi muzycy, między innymi: saksofoniści Adam Wendt, Jerzy Główczewski,trębacz Adam Kawończyk i pianista Jerzy Kaczmarek. W ostatnich latach grał z gitarzystą Januszem Konefałem w zespołach: "CONEVKA BAND", "STANDARD TRIO" i "CONNECTED GUITARS”. Grał ze znanym saksofonistą Piotrem Baronem obok którego skład zespołu dopełniali: Marek Markowski-p i Artur Mickiewicz-dr. Pracował w Teatrze Muzycznym „Capitol” we Wrocławiu jako kontrabasista w przedstawieniach : „Skrzypek na dachu”, „My Fair Lady” oraz „SCAT” do którego muzykę napisał Leszek Możdżer. Koncertował w Japonii ze znakomitymi japońskimi muzykami jazzowymi: Hiro Tsunoda-dr., Masahiro Sayama-p., Naoko Takahashi-voc. oraz w trio z tureckim pianistą Naki Atamanem. Obecnie współpracuje ze znanym wszystkim miłośnikom jazzu tradycyjnego zespołem„Sami Swoi Orchestra”, oraz gościnnie z wieloma zespołami grającymi muzykę jazzową i rozrywkową.

Artur Mickiewicz
Artur Mickiewicz swoją przygodę z muzyką rozpoczął w zespole Piotra Barona „Jazzgot” w 1978 r. Rok później zespół ten w składzie : Piotr Baron ts, Dominik Wit tb, Janusz Brzozowski git, Andrzej Mizgalski p. Leszek Olbiński b, Maksymilian Kijkowski dr. Artur Mickiewicz perc. Zdobywa wyróżnienie na festiwalu Jazz nad Odrą. W 1980r. powstaje kwartet „Nice Guys” z Tadeuszem Golachowskim as. Andrzejem Mizgalskim p, Grzegorzem Szymkowiakiem b, Arturem Mickiewiczem dr. Zespół ten trwając w tym składzie koncertował po klubach jazzowych ,studenckich, uczestniczył w Warsztatach Jazzowych w Chodzieży. W roku 1982 powstaje zaspół „Teddy Bear” Tadeusz Golachowski leader ,as. Bogdan Grudner p. Grzegorz Szymkowiak b. Artur Mickiewicz dr. Rok później do zespołu zaproszony zostaje Jacek Sobek dr. Współpraca tych muzyków owocuje w 1984r nagrodą Grand Prix na festiwalu Jazz nad Odrą, zespół nagrywa płytę „Teddy’s bear dance” ,zostaje zaproszony i koncertuje na festiwalu Nancy Jazz Pulsation we Francji, w klubach Paryża, odbywa trasę koncertową po Niemczech ,występuje na festiwalu Jazz Jamboree w Warszawie odbywa wiele tras koncertowych po kraju. W roku 1987 powstaje formacja „Head office” Krzysztof Rudowski tp, Leszek Siwiec ts, Krzysztof Malinowski as, Paweł Janiszewski tb. Darek Samerdak p, Tomasz Grabowy b, Artur Mickiewicz .Zespół w 1988r staje w szranki festiwalu Jazz Juniors w Krakowie. Trzej członkowie tego zespołu zostają wyróżnieni w werdykcie jury: trębacz Krzysztof Rudowski, puzonista Paweł Janiszewski i basista Tomasz Grabowy. Wszyscy muzycy grali w big bandzie trębacza Bronka Grodzickiego. Z big bandem jak i w zespole dali koncert Artyści dla Rzeczypospolitej na deskach teatru Polskiego we Wrocławiu rejestrowany przez TVP. 1990 r ponownie uczestniczy w Jazz Juniors tym razem w formacji „Stop Time” w skład ,której wchodzili: Bronisław Grodzicki tp. Jarosław Woszczyna as. Leszek Siwiec ts. Paweł Janiszewski tb. Janusz Kula git. Dariusz Samerdak p. Andrzej Michalak gb Następnie była współpraca Artura Mickiewicza z Izą Zając voc, Jarosławem Małysem p, Tomaszem Wilczyńskim b w zespole „Why Not” uwieczniona dokonanymi nagraniami w PR Wrocław. Grał w zespole „Sunrise” który tworzyli Asia Kwaśnik voc, Włodek Kwaśnicki as, Darek Samerdak p, Andrzej Michalak b. Korzenie muzyczne i serce Artura Mickiewicza tkwią w jazzie. Ale gatunki inne takie jak blues, rock, muzyka etniczna nie są mu obce i gra je z wielką pasją Eliezer Mizrachi to wokalista, który do realizacji swojego projektu muzyki etnicznej zaprosił Włodzimierza Kwaśnickiego as, duduk, Andrzeja Michalaka b i Artura Mickiewicza perc. Grał w zespole „Haust” rockowo –jazzowej formacji Janusza Kuli git ,wraz z Grzegorzem Turczyńskim tb w tym składzie wyjątkowo na pianie, Jackiem Biedroniem na akordeonie i org ustnych i Romkiem Mendelakiem b. W nowym składzie formację „Haust” tworzą Janusz Kula git, Tomasz Wilczyński b, Artur Mickiewicz dr. Gościnnie Adrian Grodzicki.